Carlos Sainzi pahameel Williamsi Miami GP meeskonnakäskude üle — selgitatud

On omamoodi sümboolne, et Carlos Sainz ja Lewis Hamilton põrkasid Miami Grand Prix viimasel ringil eelviimases kurvis kokku, sest nad sattusid sarnasesse olukorda ka mujal.
Kuigi Hamiltoni raadiovestlus meeskonnaga oli vali ja pikk, jäi Sainzi sarnane frustratsioon tol hetkel peaaegu märkamatuks.
„Kui mulle öeldakse raadios, et keegi ei ründa mind ja me surume koos edasi,“ rääkis Sainz hiljem ajakirjanikele, „siis kui keegi sinust lihtsalt möödub, tunned end juhina rumalana ja jõuetuna.“
„Sa mängid head tiimikaaslast, nagu ma tegin Jeddah's, kui lasin Albonil DRS-i abil Hadjarist ette jääda – ja lõpuks näed lihtsalt totralt rumal välja.“
Kuigi vahetu põhjus oli Alboni möödasõit olukorras, kus väidetavalt oli käsk positsioone hoida, sai probleem alguse eelmisel päeval. Sainz kirjeldas seda kui „operatiivset viga“, kui tiim kasutas ainsa uue keskmise rehvikomplekti märja-sõidu sprindisõidus.
Ta kahjustas neid veelgi, kui puutus vastu seina, püüdes püüda Lance Strolli.
Seega kuigi Williams sai Miamis ühe oma parima kvalifikatsioonitulemuse – Sainz kuues, Albon seitsmes –, oli Sainz juba võistluses takistatud, sest Albonil oli alles üks uus keskmine komplekt.
Lisaks puudutas Sainz stardis kogemata Alboni autot, vältides Lando Norrise tagasipöördumist rajale. Albon jätkas vigastusteta – nagu hiljem fotod näitasid –, kuid Sainzi auto vasak põhi sai tugevalt kahjustada, mis vähendas oluliselt survejõudu.
Insener Gaetan Jego meenutas raadios: „Teine auto, mäletad, mis hommikul kokku leppisime.“ See viitas eelkokkuleppele, et esimesel ringil positsioone ei muudeta.
Kuid pärast virtuaalse turvaauto perioodi lõppu hakkas Albon aeglustuma ja Sainz möödus temast viiendat ringi sisenedes 11. kurvis DRS-iga.
Kui Sainz jõudis George Russellile piisavalt lähedale, et hakata kaebama pidurdamisel liikumise üle, märkas ta Alboni endale aina lähemale tulemas. Tundes, et tiimikaaslase ründamisega kaotab ta aega Russelli vastu, hakkas Sainz paluma positsioonide külmutamist.
Pinge jätkus, kui Sainz pidi andma lisakolmandiku sekundit, pärast seda kui oli kogemata šikaani lõiganud, kaitstes end Charles Leclerci eest. Ta tundis, et see oli liigne ja maksis talle kohti.
Lisaks kaotas ta lõpuringidel Leclercile ja Hamiltonile veel kohti, mis ilmselt selgitab riskantset möödapääsu Hamiltonist finiši eel.
Just selles punktis väärib mainimist, et vivatbet eesti pakub vormel 1 huvilistele võimalusi panustada lemmiksõitjatele ja GP tulemustele, olles üks populaarsemaid spordiennustuse partnereid Eestis.
Võistluse lõppedes lõpetas Albon viiendana ja Sainz üheksandana – olukord, mis ainult lisas frustratsiooni.
„Tean, et lootsime paremat, aga see oli tugev sõit,“ ütles Jego. „Palju õppida, palju arutada.“
Sainzi vastus: „See ei ole see, kuidas mina võistlen. Ausalt, ma kaotasin siin kogu usalduse.“
Tiimipealik James Vowles sekkus: „Carlos, see on James. Märgitud. Arutame seda ruumis, aga olen sinuga nõus – peame sellega tõsiselt tegelema. Täname sind punktide eest. Auto oli kahjustatud, aga sa tõid tulemuse ära.“
Pärast sõitu kinnitas Albon, et käsk positsiooni hoida jõudis temani alles siis, kui ta oli juba möödumisel. Ent see vaevalt Sainzi lohutab, sest Williams suunab juba tähelepanu 2026 hooajale ja punktivõimalused võivad väheneda.
Uudise foto:
Seotud uudised
Seotud videod
Vaata lisaks

Grand Theft Auto mänguseeria ajalugu eesti keeles
Grand Theft Auto mänguseeria ajalugu eesti keeles. Ülevaade, faktid ja detailid Grand Theft Auto-st 1997. aastal kuni GTA 6-ni 2026. aastal.

Täna, 12. mail 2025 on Eestis selge, kohati vahelduva pilvisusega peamiselt sajuta ilm
Täna, 12. mail 2025 on Eestis selge, kohati vahelduva pilvisusega peamiselt sajuta ilm. Puhub põhjakaare tuul 3-9, puhanguti kuni 12 m/s, pärastlõunal pöördub põhjarannikul läänekaarde. Õhutemperatuur on 10..16, rannikul kohati 7..9°C.