Mis teeb Monaco F1 Grand Prix nii eriliseks

Öeldes "Monaco" seostub enamus inimestele sellega glamuur, kõrged hinnad ning rikkad ja ilusad inimesed. Kindlasti on ka neid, kellele meenuvad esmajärjekorras kasiinod ja hasartmängude mängimise võimalus. Spordisõprade jaoks tähendab Monaco aga igal aastal ühte kõige oodatumat vormel 1 Grand Prix etappi.
Kui kasiinokogemuse saamiseks piisab ka näiteks Kasiino.comlehe kaudu sobiva veebilehe valimisest, siis F1 Monaco Grand Prix erilisusest saab ilmselt tõeliselt aimu ainult võidusõitu kohapeal vaadates. Vaatame lähemalt, mis teeb Monaco Grand Prix eriliseks võrreldes teiste F1 etappidega.
Lühim Grand Prix rada
Vaid 3340 meetri pikkune Monaco Grand Prix on F1 kalendri lühima rajaga.
Seda tasakaalustab aga sõidetavate ringide arv, mis on 78 ehk kõige
rohkem ringe ühe F1 etapi jooksul.
Vastupidavusvõistlus
Monacol on mitu F1 võistluse väikseima arvu finišeerijate rekordit. 1966.
aastal lõpetas vaid neli autot (16 alustanust), samas kui 1996.
aastal ületas finišijoone ainult kolm autot (kuigi seitse sõitjat
sai lõpptulemuse kirja). 1996. aasta Monaco Grand Prix võitis
Olivier Panis, kes startis stardireas 14. kohal ja võttis märgades
tingimustes toimunud võistluses oma ainsa vormel 1 etapivõidu.
Kuigi tänapäeva autod on mehaaniliselt palju usaldusväärsemad kui kahekümne või kolmekümne aasta tagused, on ringraja kitsad piirid autode piduritele ja käigukastidele endiselt karmid ning turvaalade puudumine saab igal võistlusel mitmele sõitjale saatuslikuks.
Võidusõit
alates 1929. aastast
Monaco
Grand Prix toimus esmakordselt 1929. aastal ringrajal, mis ei erine
palju tänapäeval kasutatavast. Alles Jackie Stewarti kõva
ohutuskampaania tõttu 1960-ndate lõpus ja 1970-ndate alguses tehti
ringrajal ohutuse parandamiseks muudatusi ja näiteks lisati Armco
barjäärid. Monaco on üks neljast praegusest ringrajast, mis olid
osa esimesest maailmameistrivõistluste hooajast 1950. aastal. Teised
kolm on Silverstone, Monza ja Spa-Francorchamps.
Neljapäeval
toimuv treeningsessioon
Monaco
GP-l on aegade algusest peetud esimesed sessioonid neljapäeval ning
reedel nauditud vaba päeva. Põhjuseks on olnud soov hoida rada
reedel tavaliikluse jaoks vabana. 2022. aastast alates see
traditsioon siiski muutub ja Monaco Grand Prix muutub kolmepäevaseks
(reede, laupäev, pühapäev) F1 etappiks nii nagu on kõik teised
etapid.
Monaco
Grand Prix ajalooline tähtsus
Monaco
GP on võistlus, mida iga F1 piloot soovib võita koos ehk veel
ainult oma koduse võidusõiduga. Kolmekordne maailmameister Nelson
Piquet, kes Monacos kunagi ei võitnud, on öelnud, et võit Monacos
on väärt kahte võitu mujal. Selle sõidu võitmise keerukus, isegi
spordiala parimatele sõitjatele, lisavad sellele vaid võlu.
Mõned mehed on olnud aga Monaco meistrid. Ayrton Senna võitis aeglasel kurvilisel ringil kuus korda, Michael Schumacher ja Graham Hill aga mõlemad viis korda. Senna suur rivaal Alain Prost võttis neli Monaco võitu.
Monacos sõites tunnevad F1 sõitjad tõelist seost ajalooga. Tänapäeva tähed võtavad ringi ringi järel samu kurve nagu sõitjad, keda nad kasvades imetlesid või kellest võib-olla ainult lugesid. Ehkki autod, meeskonnad ja sõitjad vahetuvad pidevalt on Monaco Grand Prix spordiala jaoks kindlalt püsiv ja särav majakas.
Seotud uudised
Seotud videod
Vaata lisaks

Täna, 17. märtsil 2025 Eestis vahelduva pilvisusega, kohati lume ja lörtsihooge
Täna, 17. märtsil 2025 on Eestis vahelduva pilvisusega ilm. Kohati on lume- ja lörtsihooge. Õhtul pilvisus tiheneb ja sadu muutub laialdasemaks. Puhub loode- ja läänetuul 3-9, puhanguti kuni 12, pärastlõunal rannikul kuni 16 m/s. Õhutemperatuur tõuseb -1..+3°C-ni.

Videomängude sooduspakkumised, 16. märts 2025
Väike ülevaade soodsatest videomängude müügipakkumistest veebis 16. märts 2025 seisuga